20 december 2011

when im 64

Donald och Helen bjöd denna helgen med mig på en sommarfest vid Mt Eden, vilket ju var passande nära! Jag var helt klart yngst, men jisses vad trevligt det var. Donny och hans vänner träffas lite sådär sporadiskt och har inte vilken fest som helst, utan en JAM-FEST! Vi var ungefär 10-15 gubbar med fruar (och så jag) och alla, alla hade med sig instrument. Det var mandolin och gitarr, bas och banjo, en vanlig keyboard, en konstig keyboard, trumpet och saxofon, tre mikrofoner och en hel anläggning! Allt ihopklämt i ett litet vardagsrum där möblerna skuffats åt sidan för att ge plats åt musik, rytmer och mingel. Det spelades Rolling Stones, Bob Dylan och Johnny Cash för hela slanten, medan fruarna sippade vin i köket och jag satt som förtrollad på en liten pall och bad till änglarna om att jag också har såna här fester när jag är 50. Stencoolt.

Mt Eden, som jag joggar till 2 ggr i veckan (om jag är duktig)

I brist på klädesplagg har jag sprungit runt i Dans
skjortor i tre veckor nu. Han blir nog glad att
snart slippa mig snokandes i garderoben...








Efterrätt! Här diskuteras vilt om Pavlova (som ju är min favorit,
särskilt momis godaste) är från Nya Zeeland eller Australien. Jag
förstår att de bråkar, jag hade också velat vara först med en så
ljuvligt fluffig idé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar