11 december 2011

Julkalendern

Jag försöker på alla sätt finna julestämning här borta i soliga Auckland. Ett sätt att komma lite närmre hem har varit att kolla på julkalendern! Till att börja med tänkte jag ta igen Julens hjältar, julkalendern jag missade 1999 när vi åkte på Jorden-runt-resan med familjen. Sen kom jag på att jag så himla gärna ville se Tomtemaskinen med Pettson och Findus också. Och så var jag ju tvungen att se Mysteriet på Greveholm när jag ändå var i farten! Och efter en underbar skypedate med Vera fick jag veta att SVT äntligen tagit igen sig och levererar en bra julkalender i år, så då fick jag snällt börja kolla på Tjuvarnas Jul op SVTplay. Tur att jag inte hittat ett jobb än, för nu ska jag alltså hinna med fyra julkalendrar! Och oh, nu vill jag ju se Kaspar i Nudådalen och Karusellerna sover också....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar