6 december 2011

Cricket

Eftersom jag är helt okunnig vad gäller Kiwi-sport, tog grabbarna igår med mig till en park i närheten för att öva lite cricket. Cricket, som jag förstått det, är liknande base ball. Fast du spelar med ett plattare, större racket (tjejracket..) och det är helt andra regler, så inte alls som base ball. Det verkar väldigt viktigt att kasta bollen i det här spelet. Och man ska kasta den på ett speciellt sätt. De kallar det "bowling", det skulle på nått sätt likna bowlingrörelsen, men jag skulle mer beskriva det som att du springer med bollen i handen i nått slags velociraptorgrepp, sen vevar du som en idiot och försöker pricka benen på killen som står med tusen skydd och ska försöka träffa bollen (med tjejracket). Jag kastade två gånger. Första gången såg jag ut som en väderkvarn på speed och andra gången hamnade bollfan i vattnet. Cricket - not my thing.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar