20 december 2011

Q theatre

Kristin, som jag bor med, har lyckats skaffa mig lite jobbtimmar denna veckan! Jag behöver betala hyran och de var short on staff, så det blev verkligen en win-win. Nu har jag avklarat tre av fem dagar. Min arbetsuppgift består av att hjälpa folk att hitta sina platser, se till att ingen fotograferar, se till att alla sitter still och fint och mår bra, titta på showen, vakta scenen i pausen, le när folket går hem och slutligen plocka undan allt skräp de lämnar efter sig och dammsuga upp de tusentals popcorn de missar munnen med. Inte särskilt slitsamt, och jag får lov att se teater!!

Showen är en barnteater, Roald Dahls "The Twits!", med mycket humor, musik och skratt och stoj. Första gången var den jättespännande att se. Nu har jag sett den fem gånger...... med fyra kvar....... wiho.........

.....men faktiskt så är den fortfarande ganska rolig. Det är jättemycket interagerande med barnen och publiken, och stämningen är alltid på topp. Däremot är showen rätt så märklig emellanåt. Många vuxenskämt, så att säga, smyger sig in här och var och som Kristin sa är det förvånande att ingen har klagat ännu.

Axplock från pjäsen:

Mrs Twit: "I havn't been stretched since our wedding night..."

Mr Twit: "I'm just being sun smart, slapping some slop on your leg"
Mrs Twit: "Nothing has been slapped up there for ages.."

Mr Twit: "Careful! I've heard they have teeth like a screw driver!"
Mrs Twit: "Aah, it's screwing me like a driver!"

Mrs Twit: "What do you call this?" (pekar på en kastrull)
Children in audience: "POT!"
Mrs Twit: "How do you spell it?"
Children in audience: "P-O-T!"
Mrs Twit: "And what does your parents smoke?"
Children in audience: ---

Rolypoly bird: "I want this half of the room to growl and barf like angry dogs! Show me your growlers! Good! And now I want this half of the room to mjau and hisp like pussies. SHOW ME YOUR PUSSY!"

...eh ja. Himla bra show i alla fall, och jag får fina slantar! :)

Teatertoaletten, som är mitt favoritrum där!
Låter lite som Moaning Myrtle, men det är
verkligen ett fint rum, inte sant?



Jobboutfit!

På hemvägen köpte vi cider. I alkoholaffärerna här har
de hela RUM som är kylar där öl och cider står stapplat.
Helnice att få iskall öl på direkten!

Jag och Kristin gick hem efter första jobbpasset och gjorde världens.
godaste. pizza. nånsin. NÅNSIN. Tunn, krispig botten, hemmagjord
tomatsås med lök, riven ost, champinjoner, färsk tomat, rödlök, zucchini,
och Ja. Jag har till och med kommit över min ananas-i-maten-skräck.
SÅ GOD!!! Drömmer om den varje natt nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar