9 december 2011

Familjen Mt Eden Rd

Några har undrat lite över hur jag bor och med vem och sådär (mest pappa) så jag tänkte slänga ihop några rader om det!

Jag har flyttat in i en lägenhet med fyra kiwis. Kiwis är alltså Nyzeeländare (min dator rättade precis Nya Zeeländare till detta, vet inte om det är vidare rätt), men här säger man inte det, man säger Kiwis. Och det är inte något roligt slang, det heter så. Man säger det på radion och i reklamerna och på nyhetssändningarna. Kiwis! Rätt festligt, tycker jag.

Här bor:

Jesse - som är lite äldre än oss andra, men har en 18årig flickvän, Ginni, som jag ser oftare än honom. Hon bor i princip också här men slipper hyran. Jesse diskar inte. Och lyssnar på dubstep. Vi har inte riktigt klickat än, men han verkar snäll.

Kristen - som är den andra tjejen i lägenheten. Hon verkar vara lite huvudansvarig här, och kommer ihåg vad vi ska handla och har koll på hyran och sånt. Som vilken annan vettig person (tjej) som helst skulle göra. Tror hon jobbar på en teater?

Dan - som är född i Australien men bott här sen han var 9. Hejar dock på Australien i cricket, vilket gör det livat när Aussie vs. Kiwis är på tv. Har just nu en blå elefantfot efter att ha spelat basket och jobbar på en advokatfirma. Fast jag ser honom mest framför tvn med x-boxet.

Neil - som är lite sydafrikansk och lite holländsk och mycket bra på gitarr. Han jobbar på en arena som event manager och har en inspelningsstudio i sitt rum (!!!!!). Har ni tur spelar vi in nått i dagarna och lägger upp här. Spännande!

Sasha - som är jag. Arbetslös, pank och med en trasig ukulele. Men håller hoppet uppe! Vill efter gårdagens jam session skippa jobbet och spela in musik dagarna i ända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar