9 december 2011

Our house is a very, very fine house

...but no cats in the yard.

Lägenheten består av en hall/korridor, fem sovrum, ett vardagsrum, ett stort kök, ett dusch- och tvättrum, en liten toalett och ett spare room med en UV-lampa i (vet ej varför). Den har en superäcklig heltäckningsmatta som genomgående tema, men i badrummen och köket är världens vackraste trägolv. Fönstrena är stora, höga, vita och är så pass gammaldags att man drar upp dem för att öppna. De är precis i sänghöjd, vilket är jättemysigt, och man kan sitta i dem och dricka te eller spela gitarr om man vill. Utanför finns ett plåttak bara en halvmeter ner som man kan ligga på och dricka öl, så länge ingen polis går förbi.

Mitt rum är större än 6-mannarummet på hostelet, men desto mindre möblerat. Just nu finns här en säng utan madrass (bara lite hårt, sover ovanpå två täcken. Men det är väl bra för ryggen, va?) och två solstolar som fanns över. Solstolarna agerar garderob, ett par skolådor agerar nattduksbord och jag har dekorerat med en $5 spegel, fyra vykort och mina två klänningar på varsin galge. Fancy!

Resten av lägenheten känns väldigt studentkorridorsaktigt.. Vardagsrummet har tre soffor i läskiga tyger, en kylväska som soffbord och en stor tv. Rummet med UV-lampan har tvättställ med underkläder, nån reklamskylt från förr och ett runt köksbord som ingen äter vid. Från badrummet kan man klättra ner till bakgården och parkeringen via en stege.

Köket är mitt favoritrum. Trägolvet är magiskt, fönstrena stora och spisen fungerar! (till skillnad från hostelet). Kackerlackorna klarar jag av, blir ju till och med lite New York-känsla, va. Bergen av smutsdisk är jobbigare. Men om man bara håller ögonen på den vackra utsikten istället så går det galant.

Och såhär ser det ut när jag står och lagar pannkakor och njuter av Mt Eden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar