23 december 2011

mitt-i-veckan-hälg

Genom Pontussen kom jag i kontakt med underbara Anna och Maria, som bor i Australien för tillfället och har kommit till Auckland för att fira jul och nyår med familj! Vi möttes upp, köpte vin och wok och hade Aucklands hittills bästa kväll. Vi satte oss på taket utanför mitt rum med täcket, tallrikarna och tre vinflaskor redo och bara pratadepratadepratade och delade med oss av precis alla rövarhistorier vi kunde komma på! Tanken var att vi skulle gå ut, men vi hade det så fruktansvärt trevligt att vi satt kvar till sena timmen och skrattade och vinkade till förbipasserande och pratade lite till. Trodde aldrig att jag skulle sakna svenska språket så mycket som jag gör, herrejisses vilken skillnad det blir på konversationerna. Man blir på något vänster överdrivet patriotisk när man är utomlands såhär.. Svenska i mitt hjärta!



Världens bästa tatuering. Bli inte förvånade om jag kommer hem
med en likadan. Den som kan lista ut vad det är får en puss!



Tacktacktack gullungar!

1 kommentar: