26 september 2012

Blå skor i pyttepaket

I måndags trillade ett litet paket in genom brevinkastet.



















I brunt omslagspapper och med avsändaren "Novellix". Till mig. Så jag öppnade.

ftX4wj on Make A Gif, Animated Gifs


...det var noveller!

På en loppis på Trädgården i somras skrev jag upp mig på att prenumerera på noveller som kommer en gång i månaden i ett sött litet paket och muntrar upp din dag, vilket jag totalt glömt bort.

Väldigt passande dag att få dem på, då jag på kvällen började en liten skrivkurs där slutskriveriet ska vara just en novell.

(Jag ska försöka att inte tråka ut er med gifar bara för att jag kommit på hur man gör en. Och jag ska försöka att göra nästa lite mindre epileptisk.)

Denna veckan är jag helt ur gängorna, av någon anledning. Allt går bara fel och fel. Om jag inte missar bussen så glömmer jag träningskläderna, jag stoppar matlådan i diskmaskinen och doppar tröjan i maten och glömmer saker hit och dit och vill bara sova. Istället tar jag mig i kragen och går på ett svettigt träningspass, kanske tappar upp ett bad ikväll och läser mina små noveller. Eller så köper jag godis. Vi får väl se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar