7 september 2012

50 frågor och lika många svar

Eftersom alla andra superkända bloggare gör denna lista nu så kan ju inte jag vara sämre.

1. Vad heter du?
Sasha

2. Vad kallas du för?
Sasha är liksom redan ett smeknamn i sig, men har kallats Sashi, Sashimi, Sushi och Sashita ibland.

3. Vad vill du att folk ska kalla dig?
Sasha. Jag gillar Sasha. Men Älskling går också bra.

4. Vad gör du just nu?
Lyssnar på en höstmusiklista och längtar ut i eftermiddagssolen.

5. Vad skulle du egentligen vilja göra just nu?
Vara i Viken hos momi och äta middag med henne och min lillebror och spela kort.

6. Vad har du på dig?
Casual Friday-outfit! Beiga byxor, vitt linne, storebrors jeansskjorta och converse.

7. Vad har du gjort idag?
Vaknat, gått ut med en hund, pratat i telefon om gårkvällens bravader, kommit till jobbet, druckit två koppar te och ätit hundra tuggummin, plåtat kläder till onlineshopen, kollat flygbiljetter hemåt och nu sitter jag här.

8. Vad var det roligaste med din dag?
Att morgonen kändes som mitt i natten av nån anledning. Var det ljuset? Var det ruset? Jag vet inte. Men fint var det.

9. Vad var det tråkigaste med din dag?
Det där svaga illamåendet efter vinminglet igår. Himla trist.

10. Om du fick beskriva en perfekt dag, hur skulle den då vara?
Jag vaknar bredvid en pojke jag älskar och som är tokkär i mig. Jag smeker honom i nacken och tittar en stund innan han vaknar. Vi bestämmer oss för att inte gå till jobbet och går istället och tar ett morgondopp och handlar nybakade frallor på vägen hem. Vi sitter utomhus i badrock och äter och dricker Russian Earl Grey. Vi packar en picknick och spontandansar i köket. Vi åker ut med vår lilla segelbåt och ankrar vid en strand. Vi badar och pussas och skålar i champagne. Vi äter räkor till förrätt och hummer till huvudrätt och lyssnar på bara glad musik från en knastrig spelare. När eftermiddagssolen gör himmelen orange vadar vi in till stranden och plötsligt kommer alla våra bästa vänner och vi dansar och pratar om livet och någon har med en gitarr och ett sällskapsspel som vi spelar. Vi tar alla nattdopp under stjärnorna innan vi tillsammans seglar hem och promenerar i natten nynnandes på varsin favoritlåt.

11. Om du tittar åt höger, vad är det du ser?
En urdrucken tekopp och en brödsmulig tallrik, svarta pärmar och en anslagstavla.

12. På tal om höger, är du vänsterhänt eller högerhänt?
Lefty for life.

13. Om du hör ordet perfekt, vad förknippar du det med?
Prefekt, som i Harry Potter.

14. Sommar, höst, vinter eller vår, vilken föredrar du? Varför?
Har alltid kallat mig sommarbarn, men just nu älskar jag precis alla årstider. Har längtat som en idiot efter hösten och just precis idag är vädret faktiskt helt perfekt. 10°C och solsken. Luften är frisk och jackan varm.

15. Vilken högtradition är din favorit, julen, midsommar, påsk etc? Och varför?
Julen, helt självfallet! Alla är samlade, traditionerna är de samma som alla tidigare år, man får äta pepparkakor och lussekatter i mängder och dricka glögg varje dag. Det är så himla mycket ljus och lyktor överallt och har man tur så finns det snö som knastrar när man går.

16. Beskriv den perfekta outfiten?
Jisses, vad svårt. Just nu är jag helsåld på kort, tight kjol, baslinne och kimonoinspirerad kofta tillsammans med ett par kängor med klack. Gärna en tjock sidfläta till det. Eller en långklänning i mycket tyg och barfotafötter och strandlockigt hår.

17. Välj något inom modeindustrin som du skulle vilja rädda svenska folket ifrån genom att banna, som t ex gröna strumpbyxor, boyfriend jeans etc?
CROCS till exempel?! Gula och orange strumpbyxor. Buffaloskor. Pälsvästar i såna där ”tofsar”/remsor.

18. På tal om mode, din favoritbutik?
Har nog ingen, men blir alltid inspirerad på American Apparel och önskar att jag hade råd med grejerna och vågade bära dem.

19. Favoritplagg som du har i garderoben? Får gärna illustrera med bild.
Mitt monkilinne som jag gav mig själv i fölsepresent har blivit en klar favorit. Just nu är jag också galet nöjd med min höstkappa från Anna Holtblad.

På födelsedagen i nya linnet. Ignorera gärna att jag ser ut att vara på toalettbesök.

20. Favoritoutfit som du har haft på dig hittills i ditt liv?
HUR ska man minnas? Det måste vara när jag burit någon av mina finaste klänningar, som på mammas bröllop, på mormors 80-årskalas eller studentklänningen jag sydde själv. Om jag stylat dem 100% rätt vid tillfällena är en annan femma.

21. Favoritplagg på en man?
Ett par hela, rena, välsittande jeans. Bara.

22. På tal om killar, vad föredrar du, svenskar eller utländska?
Beror ju helt på personen och inte ursprunget. Verkar dock uteslutande välja killar med mörkt hår, av nån anledning.

23. Beskriv en egenskap hos en man som du skulle vilja ha, t ex mörk röst, synliga ådrar etc.
Jag gillar ju muskler i lagom mängd. Men viktigast är någon som får mig att skratta och må bra.

24. Vad är det mest romantiska en kille gjort för dig?
Älskat mig oändligt.

25. Vad är det mest romantiska du gjort för en kille?
Älskat honom oändligt.

26. Vad är den perfekta presenten? Ifall du skulle fylla år imorgon.
Att alla mina vänner bestämt sig för att flytta till samma stad som jag. Skulle dö av lycka.

27. Vad är den hemskaste presenten du fått?
Fick en gagball av en killkompis en gång. Det var väldigt märkligt.

28. Cola eller fanta?
Always Coca-Cola.

29. Choklad eller sur/salt godis?
Suuuuurisar! I mängder!

30. Sallad eller McDonalds?
Om det är en machésallad med bacon, halloumi, majs, körsbärstomater och stekt potatis eller med parmaskinka, halloumi och mango så sallad, alla gånger. Men en sundae med chokladsås på donken är svårslaget.

31. Myskväll eller utekväll?
Myskväll som blir spontan utekväll som slutar med mys!

32. Sex utan kärlek eller kärlek utan sex?
Tycker de går hand i hand, men måste jag välja tar jag kärlek. Alltid kärlek.

33. Pengar eller kärlek?
KÄRLEK. ALLTID KÄRLEK.

34. Tåg/buss eller bil?
Bil, tut tut.

35. Blogg eller twitter?
Blogg. Har inte förstått mig på twitter alls.

36. Tv eller dator?
Datorn är ju otroligt mycket mer användbar. När man har internet. Jag har varken tv eller internet för tillfället.

37. The Notebook eller Fast and the furious filmerna?
The notebook. Jag ska också hitta en Noah i mitt liv.




38. Roligaste fyllehistoria?
Måste vara någon med min partner in crime Hanna Nilsson, vi bara skrattar oss igenom kvällarna.

39. Pinsammaste fyllehistoria?
Hehehehehheeheh. Alla gånger jag snubblat och trillat (vilket händer nyktert också hela tiden) och försökt skyla över det. Alla onödiga bråk och sms. Pinsamt.

40. Om du läser bästa vän, vem tänker du då på?
Oj, jag har så många fina, kan inte nämna bara en. Varför är ni inte här??

Jag och Hanna-söstra-mi badar bubbelbad

41. Något som du är riktigt rädd för? Spindlar, framtiden, att misslyckas etc.
Att någon jag älskar ska tas ifrån mig. Jag kommer inte överleva det. Är också livrädd för att aldrig mer bli kär. Och att mitt hjärta aldrig ska läka. Och att jag aldrig kommer bli sådär löjligt älskad igen.

42. En vacker mening som har fastnat hos dig?
”Med tiden tycks jag ha utvecklat en entusiasm för att beröva mig själv på en gång älskade ting.”

43. Dra ett skämt?
En engelsk kvinna till en skånsk man: What a handsome face!
Mannen: Nae, de va ja som fes.

(HAHAHAHAHA)

44. Ditt finaste minne från dina gymnasietider/universitets tider?
På gymnasiet är det alla gånger vi smet iväg på hålan och åt mat från Chili Wok på dunkers trappor. På universitet är det alla kvällar med Hanna och Vera, när vi gjorde popcorn och saft mitt i nätterna efter utekvällar.

45. Det roligaste som hände dig under gymnasiet? T ex, faceplanta (ramla framför alla på ansiktet)
Minns inte alls. Men i nian gömde jag mig i ett skåp för att skrämma en kompis. Istället hoppade jag fram och skrek BU! i ansiktet på en lågstadielärare som log och sa ”ojoj” som att jag var efterbliven.

46. Något som du önskar att du kunde ha gjort under gymnasiet? (t ex vara mer social, vara mindre social)
Inte tagit åt mig så mycket av tjejrelationer som inte gav mig något och att ha skaffat fler killkompisar. Egentligen ha valt en annan skola, fast tänk vad mycket fint jag missat då.

47. Något som du vill uppleva i livet som du inte hunnit göra än?
Massor. Barn, till exempel. Att hitta mig själv, att hitta min kärlek, att bo ihop med en bästa kompis under längre tid, att resa till en massa länder jag inte varit i, att veta vad jag vill jobba med, att jobba med det, att bo i ett eget litet hus, etc.

48. Nämn tre saker på din att-göra-lista?
Åka hem till Skåne och hämta höstgarderoben, klippa mig, skicka paket till butiken som jag glömde idag.

49. Beskriv din favoritscen från en film/serie alt. länka med youtube.
Ballongrummet, åh. 1,22 in.
http://www.youtube.com/watch?v=KljFKNa5bik


50. Berätta tre saker om dig själv som ingen vet? (sjunger i duschen, äter baklänges middag etc)
Som INGEN vet? Jag är inte så hemlighetsfull, det finns många som vet delar och tillsammans blir det nog allt. Men kanske att jag har som dröm att bo i ett hus med bara två rum och en brasa, att jag någon gång vill skriva en bok och att jag nästan har två kompletta karlavagnar och en cassiopeia på min kropp i födelsemärken.


50 questions and 50 answers. You'll have to google translate this one, 'cause I ain't gonna!

1 kommentar:

  1. Älskling Sasha alltid lika roligt
    att höra från Dej och att dessutom
    se fram emot att vi ses snart
    love momi

    SvaraRadera