2 mars 2012

raindrops keep fallin on my head

Så har vi fått smaka på regnperioden trots allt. Tidigare har det droppat mest på kvällarna. Eller droppat och droppat, vem försöker jag lura? Det har fullkomligt störtregnat och hejdundrat och tokblixtrat! Men på kvällstid. Idag är det heldagsregn. Regn, regn, regn. Vi har flyttat till Thomas Home Stay (tacktacktack, Idossin för det tipset!!) som ligger promenadavstånd från både Uluwatu och Padang Padang, så idag har vi tagit regnpromenad till vårt favoritinternetcafé Mango Tree med alla våra datorer och kameror och får timmarna att gå. Ganska mysigt med lite hutter och blöta kläder och en göra-ingenting-dag. Försöker få med det mest väsentliga i de få bilder jag lyckats ta, men ha tålamod med mig. Jag är på semester.

LeffeLinn och jag diskuterade look-alikes och fick fram att jag var Alice i Underlandet (otecknad version). I Balangan kom den vita kaninen, så nu väntar jag bara på att Johnny Depp ska dyka upp. Jatack!
Linn och LeffeLinn (så man vet skillnad)

Den nya hushunden Moss på mitt älskade Nernis! Sprang bredvid våra fötter hela vägen runt joggingturen på golfbanan, men blev lite rädd för kossorna vi stötte på. Störtsöt.

Kvällsfotboll

Läste äntligen del 2 av Stieg Larsson-böckerna. Tokbesviken på slutet, fastän jag sett filmen redan. Vart är del 3 när jag behöver den?? Pappa skicka!!

Skånetös-reunion! Efter månader av snack har det äntligen blivit verkstad av det hela. Gabi och Sara tog del av gänget och hade med sig tre vilsna Göteborgsgrabbar de räddat från flygplatsen.

Var på den sämsta restaurangen någonsin som gav oss dyra barnportioner av icke-tillagad mat. När vi lämnade fortfarande hungriga sprang vi till stället bredvid, Mango Tree Café och kände oss som i himmelriket! I all extas som uppstod kring goda desserter och free wifi lyckades TRE utav oss fel-läsa menyn och beställa in pannkakor med bär för 60 000, ca tre ggr vad en middag kostar. Vi kan summera kvällen med en sprucken budget men ett helt hjärta. "Darling, sometimes you have to feed your soul".

Fiffiga gänget. Beställde taxi och skickade iväg packningen när vi flyttade en kvarts promenad bort. Helt värt de 4 kr det kostade per person.

Thomas Home Stay! Utsikten från balkongen. Oh. My. God.

Första spegeln på fyra dagar! Glädjeskriken från oss tjejer hördes nog till Kuta. Och sorgeskriken till Ubud när vi såg hur vi såg ut.

Helt ok utsikt att tvätta kläder till! Dessvärre är inget torrt, för vi glömde det ute över natten tills idag... Vaknade i panik vid sjutiden och tackade vindgudarna för att de inte stulit något.

Informativ lapp när inte mobiler fungerar.

Våra grannar.

Promenad till Uluwatu för middag.

Och soldyrkare som jag är började jag springa halvvägs för att inte missa det sista vackra av solens godnatt. Imorgon måste regnet vara borta, för då är det fest!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar