17 mars 2012

2 steg från paradise

Han är inte påhittad! Den långa, mörka man jag pratat om, med tatueringar, motorcykel och villa på Bali finns - på riktigt.

Nu har jag bott fyra nätter i Canggu och blivit på tok för omhändertagen av underbara människor, åkt moppe så mycket att pappa hade blivit nervös (bli det inte, jag lever!), sovit i rum med air con, varit på yoga, övat på norska och druckit öl på stranden. Bättre blir det inte. Daniel vet hur man tar hand om en besökande nästan-kusin!

Förklaringen på hur vi är nästan-kusiner har varit roligt att berätta. Man kan säga min pappas nya frus halvsysters äldsta son eller att jag är daniels halvmosters plastdotter eller att han är min halvbrors halvkusin eller något annat som låter långt bort, stelt och främmande. Hur vi än förklarat det har vi åtminstone varit överens om att det är otroligt mycket närmre än vad det låter.

Jag har varit helt ofattbart dålig med kameran, men hade jag varit duktig hade jag lagt upp bilder som det här:


en bild på mig i avancerad yoga-
ställning som jag klarar galant.


en bild på mig och peter när
vi cruisade på moppen med
håkan hellström dundrandes
i hörlurarna. lycka. ren lycka.


bilder på det fantastiska huset
som daniel med vänner bor i.


en bild på den makalösa sushi
vi alla tryckte i oss första dan.


en bild på mig i min bästa party-
outfit, den kornblå byxdressen,
och ett flertal mojitos i händerna.


Men jag var för upptagen med att ha roligt. Här kommer de bilder jag faktiskt lyckats knäppa av:

Yoga! Fredrik, Trine, Ola och Daniel gör sig redo.

Bintang i Seminyak

Så himla snygga tishor - konstnär Harry Holiday

Bio i Kuta, ljudet var så fruktansvärt högt och balineserna skrattade så att vi inte alltid hörde replikerna. Men filmen var bra (This is war) och popcornen smakade som de ska!

Visdomsord

1 kommentar:

  1. Jag gillade absolut bäst bilden på dej i avancerad Yogaställning...

    Visst är släkten bäst!!! Puss

    SvaraRadera