4 december 2012

working 9 to 5 och så lite längre och lite till

Jag måste verkligen komma igång med bloggandet igen, för nu sitter jag här med vad som känns som 100 inlägg att skriva varav samtliga helt klart är efter bäst före-datum.

Förra veckan hade vi säsongens stora utförsäljning! Med 2000 inbjudna, en lokal på 300 kvm i centrala Stockholm och ca 100 flyttkartonger att packa upp och ned, hade jag en ganska hektisk jobbperiod. På två veckor jobbade jag, utöver vanliga arbetsdagar, sex stycken 12-timmarspass och pausade inte ens för helg. Det gav mig dock härliga bekantskaper, lite omväxling från kontorsjobb, en himla massa komplimanger från nöjda kunder och 40 h övertid. Ka-ching! Jag kan inte säga att jag saknar att jobba i butik, men himla roligt var det att återse golvet för åtminstone en liten stund.

Under uppack! Att få ordning på 2 dagar krävde ca 10 liter Coca-Cola och otaliga mängder pepparkakor.


Men det var det värt! Såhär fint var det innan öppning.


Vi tog försäljningsrekord (!) och damerna sa till oss hur duktiga vi var ungefär varannan timme. En försökte till och med erbjuda oss jobb på hennes firma innan hon shoppade upp ett femsiffrigt belopp och sprang ut i vinternatten. 24 timmar efter stängning stod lokalen återigen nerpackad och tom. Nu gäller det att pusta ut ordentligt inför nästa gång. Rätt bra att det dröjer ett halvår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar