18 december 2012

drömevolution

Som många redan vet, men andra inte har en aning om, drömmer jag ofantligt mycket. Och jag minns ofta drömmarna så detaljrikt att jag flera gånger påverkats psykiskt så pass mycket att det gjort/förstört hela min dag eller till och med flera dagar i efterhand. Egentligen ska jag inte gå in så himla mycket mer på det, för då kan det här inlägget bli en hel uppsats, men inatt hände en grej som var så häftig att jag bara måste dela med mig.

Jag har visserligen ett par gånger tidigare drömt i stadier och "vetat om" att jag drömt, men mer på ett drömmande, okontrollerat vis. Jag har också haft drömmar där jag varit övertygad om att jag varit i verkligheten innan jag vaknat i den "riktiga" verkligheten. Ett knep som många talat om är att tvinga sig själv att titta på sin hand i drömmen, för det ska tydligen se alldeles galet ut, för att veta om att du drömmer. För att ens komma dit ska du kunna få ditt drömmande jag att styra din tanke till att titta på handen och det är minst sagt skitsvårt.

MEN INATT LYCKADES JAG.

Jag kände på mig, i drömmen, att jag drömde, och lyckades styra mina tankar så att jag sa till mig själv att titta på handen. Handen såg alldeles galen ut och plötsligt var jag fullt medveten om att jag drömde. SHIT AMMAGAAAAD! Det var så coolt. Ni måste testa.

Efter det vaknade jag i en annan dröm där jag berättade om detta för ett par vänner, tills jag insåg att de här två vännerna umgås jag ju ALDRIG med och de har absolut noll koppling till varandra. Jag kom på att, fasen, det här måste ju också vara en dröm. Så jag kollade på handen igen. Lika galet. Jag skrattade och berättade detta för dem och kramade om dem och sa att snart tänker jag vakna!

Jag har ännu inte lyckats styra drömmarna (förutom att de två vännerna som dök upp ersatte en potentiell inbrottstjuv som kom in i lägenheten på natten), men just det här med handen och medvetenheten ska vara ett stort jäkla steg framåt i den riktningen. Inga mer mardrömmar! Bara kalasdrömmar! En helt ny värld att konstruera själv!

Gissa hur många gånger jag kollat på mina händer idag...



... och vi kan ju också gissa på hur många såna här drömmar till det tar innan jag helt förlorat greppet om verkligheten.

1 kommentar:

  1. Så kallad "lucid dreaming"? Så jävla coolt. Jag vill också men är inte riktigt där ännu :)

    SvaraRadera