10 maj 2012

under the cherry blossom tree

Idag har jag varit i Stockholm i en vecka. Om allt fortsätter som det har gjort hittills lär jag vara både rik, tjock och lycklig inom en snar framtid! Men det tar vi när det kommer. Än så länge har mina vardagskvällar mestadels bestått av serie-tittande. Jag har sett färdigt allt som finns av New Girl och True Blood och arbetar flitigt på Californication. Bilderna nedan är dock mitt bevis på att jag fortfarande får min dagliga (nåja, veckovisa) ranson frisk luft.

I Kungsträdgården var mina förväntningar skyhöga på de vackra körsbärsträden som stått i blom i flera veckor. Jag såg troligen ut som ett barn som tappat glassen när vi kom fram och allt var.... grönt. Blomningen. var. över. Jag såg än mer troligt ut som en hippie på tripp när jag väl hittade det endaste enda blommande trädet kvar (!) och sprang fram och gav det en stor kram.

De två nedre bilderna är för att mami och papi inte ska oroa sig för mycket. Jag äter mina grönsaker (spenatplättar, duh?) och jag må bo nära vattnet, men det finns en livboj. All safe!


English: I've been in Stockholm for a whole week now! If everything goes as planned, I will soon be rich, fat and happy.

These pictures are from the last couple of days. We went to Kungsträdgården (the King's garden, although it's not really His) to watch the beautiful Japanese Cherry Blossom trees! The disappointment was huge when I realized I'd missed the blooming... THEN! I saw this tree, the only pink tree left. I decided to hug it, as the daughter of a hippie that I am (love you, mum).

The green pancakes are a traditional Hallin-thing. Trying to get us to eat more vegetables, mum made us awesome, magical, green pancakes! The secret is spinach. Yummy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar