28 maj 2012

en kväll i trädgården

Efter en något trött dag på jobbet fick vi ett sms av vår käre vän Ponka med en väldigt populär fras här i Stockholm.

"Afterwork?"

Det räckte med en blick för att jag och Anna visste att vi tänkte samma sak - hell yeah! Efter ett par sköna timmar i eftermiddagssolen och några genanta tillfällen mellan mig och servitrisen (som gick förbi våra konversationer i helt fel tillfällen, men gav oss många skratt) tog jag mig vidare till Eriksdalsbadet för att träffa min (numera kändis)vän Oskar! Och ni som inte sett hans fantastiska påhitt måste klicka här. Nu.

Chips, öl och rosé blev kvällens middag innan vi promenerade till Trädgården, som numera är mitt absolut favoritställe i Stockhom. Under en bro har en husvagn, en bouleplan, några småhus i luften och en enorm bar placerats in. Om man inte springer runt och spelar rundpingis - ja justja, pingisbord finns också - sitter man på stora läktare runt bropelarna eller dansar på asfaltsplanen framför dj-båset. Fantastisk fredag.








English: On Friday we went to an amazing pub called Trädgården (the garden). It's underneath a huge bridge in the city and is now my favourite place in Stockholm! Fabulous Friday.


(The video I linked to is of my (now kinda famous) friend Oskar. As an application assignment for Beckman's school of Design he made his own country in 7 months, with all the graphic design that comes along. Even stamps!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar