17 maj 2012

22

Födelsedag!

I lördags var det dags att fylla år igen! Siffran 22 känns helt ok. Riktigt bra faktiskt. Precis som 2012. 12 maj 2012 fyllde jag 22. Så himla snygga siffror! Det kan inte bli annat än bra.

Jag hade lite ångest över att detta var första gången jag fyllde år utan min familj och utan mina vänner. Tji fick jag. Inte nog med att Julia kom upp och förgyllde hela min helg, mami dök också upp på fredagen och vi firade med lyxmiddag på Le Bar Rouge och prat prat prat! Det första firandet hade börjat och förutom min egna mami gav även moder natur mig en strålande present - double rainbow!!!



Vid tolvslaget till lördagen ringde ett alarm mitt i filmtittandet varav Julia studsade upp och sjöng Ja må hon leva med tillhörande dans! Det blev kramkalas för hela slanten och sen åt vi det sista av chipsen och gick och la oss.

Frukosten blev glass och pannkakor (lite barn får man väl vara) innan det blev en runda på stan, en fika till med mami och Karen och inhandlande av fölsedagsoutfit! Tydligen kunde det inte riktigt avgöras om jag varit snäll eller inte senaste året, då vädret betedde sig som jag med pms. Lite regn, lite blåst, mycket sol, mycket regn, vindstilla, regn och sen sol igen. Men vi höll oss glada ändå.

På Willys var det dags att handla tårtingredienser! Men efter moget övervägande bestämde vi oss för att ha vuxenkalas och köpte istället vindruvor, ost och gjorde egna snacks av tunnbröd och olivolja. Och så partyhattar på det.

Ett helt gäng med fina vänner dök upp från alla möjliga håll och kanter, tack för att ni är så bra!



Söndag var en så fin, så fin dag. Jag och Julia gick och handlade godisfrukost, åkte sight seeing-båt över Stockholms vatten, gick in på Gröna Lund och åt mjukglass, blev inspanade stup i kvarten och gick till slut och la oss i gräset i Kungsträdgården. 22 är awesome.


English: This weekend I celebrated my birthday! I love the numbers of this year; 12th of May 2012 I turned 22. At first I thought this would be the first time celebrating without family and my dearest friends - but I was totally wrong! Not only did Julia visit me from home, mum showed up with Karen on friday and we had an amazing meal at Le Bar Rouge! Not only did I get a birthday dinner from my own mum, mother nature decided to give me an extraordinary gift - a double rainbow!!

Saturday was the actual birthday! We had pancakes with ice cream for breakfast, met up with mum and Karen for a "fika", went shopping for a birthday outfit and prepared for the evening! A whole bunch of friends showed up and we had a great time in my temporary apartment.

Sunday was the best day ever. The sun was shining, we went for a sight seeing-tour on a boat, had an ice cream at the tivoli and fell asleep in the park, dreaming of the lovely weekend we had. 22 is awesome.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar