28 maj 2012

bbq, bubbel och mördar-Stig

Eftersom jag numera har ett heltidsjobb (det är ok att gratta!) har jag missat precis alla vackra dagar under hela förra veckan. Detta tog vi igen så mycket vi kunde under eftermiddagarna. Tänkt var ju att ta vara på det även under de efterlängtade helgdagarna, men på lördagen lämnade jag mitt varma sovtäcke för att mötas av ett grått molntäcke.

När solens strålar åter nådde marken vid halv fem slängde alla ihop vad de hade hemma och begav sig iväg på födelsedagspicknick för Marcus! Men vi hade inte bara det att fira. Skåningarna utmanövrerade Stockholmarna (!) och jag fick samma dag en lägenhet (!!), på söder (!!!). För att fira hade jag med mig lite bubbel. Och som om vi inte hade tillräckligt att glädjas över, lyckades jag öppna flaskan helt själv utan skvätt (!!!!). Det är nästan så att vi borde ha haft en flaska bubbel att öppna för att jag lyckades öppna en flaska bubbel. Lysande lördag.









3D-tv!

Hemligt meddelande på Sjätte tunnan. Men efter att en mystisk man med smeknamnet Mördar-Stig slog sig ner vid bordet, avlägsnade vi diskret lappen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar