9 oktober 2012

wupp med händerna

I lördags åkte jag, trots dunderförkylning, till Norrköping och MIA-MARIA! Evelina och Idsla var också där och vi hade en helt underbart lång lunch där vi satt och pratade igen alla galenskaper sen sist och promenerade runt. Jag har faktiskt bara hört gott om Norrköping tidigare och mycket riktigt var det en otroligt vacker stad. Kanske är det här jag hamnar en dag?

 Går gatan fram

 Miras (Mia&Siri) lägenhet var fantastiskt fin och jag blev tokavundsjuk på att både ha ett eget sovrum, ett stort kök, ett badkar man faktiskt får plats i och en rumskompis. Och sen visade de mig taket. Där dansade vi.

Och jag blev tvungen att kika över kanten med det fick jag inte egentligen så jag ålade mig snabbt tillbaka. Vi hade en underbart fin kväll på inflyttningsfest och Norrköpingsutgång där jag spelade mig till final i rundpingis (dessa attans pingisbord som lockar mig iväg från mitt sällskap under utekvällar) och sen låg vi 5 pers i två stora sängar och pratade till tidig morgon.

"Muminmamman sa med kraft; vi dricker hädanefter saft!"

På söndagen var vi supersega och hade en så himla mysig dag. När vi hade ätit upp en hel påse mackor och jag druckit fyra koppar te var vi redo att möta dagen. Den bestod av bland annat en fantastiskt fin interaktiv Muminutställning som var helt underbar.

 (Evelinas bild)

Och Mia visade oss ett rum med tusen knappar där man fick trycka fram musik från 30-talet och framåt! Vi kände att vi hade dans kvar i knäna sen gårdagen och dansade av oss det sista till swing och trumpetmusik. Sen upptäckte vi att Povel Ramel troligen skrev den första svenska raggae/hiphop-låten helt utan att veta om det.

TACK FINMIA.

De som vill veta hur glada man är över sin dialekt i Norrköping kan klicka här till exempel: https://www.youtube.com/watch?v=DSX0ZKfD8gc

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar