17 oktober 2012

#%&@!!€#€€%?!#


Jag ska klaga lite till, bara liite till.

För ca två veckor sen fick jag ju äntligen tillbaka min telefon. En vecka senare fungerade plötsligt inte mobilen och jag ringde 3 som meddelade att mitt abonnemang av okänd anledning spärrats igen. De spärrade upp det och jag gick återigen 24 h utan mobil. Ingen fara på taket, bara typiskt efter redan så mycket strul.

Idag var plötsligt abonnemanget spärrat, igen. Jag ringde till 3, igen, och fick veta att jag har en obetald faktura. En faktura jag inte mottagit. Det visar sig även att denna ligger på 1200 kr, för att jag ringt utlandssamtal. NÄHEJ, det var ju inte jag. Det var idioten som stal min telefon den där lördagskvällen, men eftersom jag inte hade internet utan min telefon och inte kunde ringa (duh?) förrän dagen efter, var den 12 timmar i idiotens händer. Och jag är betalningsskyldig tills anmälan kommit in. De härliga tillägg som skulle göra det så mycket billigare för mig att ringa alla andra operatörer blev plötsligt extrakostnader, eftersom ”jag” överstigit ett maxbelopp för det erbjudandet. Eftersom fakturan inte var betald i tid – spärrades abonnemanget.

Utöver det, visar det sig att jag fått en faktura över månaden jag inte ens hade en mobil. Detta för att jag, även om jag spärrat abonnemanget, tydligen får betala för det. Och eftersom min skitmobil inte hade 3G-nät fick jag köpa mig ett annat kontantkort tills försäkringspappren kom. Lugnt, tänkte jag, eftersom jag inte visste att jag skulle behöva betala dubbelt upp. De glömde berätta den lilla detaljen.

När försäkringspappren väl fanns i min inkorg gick jag raka vägen till en 3-butik. Det visade sig att ingen butik i hela Stockholm HAR en vit Galaxy på över en månads tid, vilket gör att jag inte KAN hämta ut en mobil på försäkringen, inte KAN börja använda mitt abonnemang och får betala för både det abonnemang jag inte använder, försäkringssumman (på vilken telefon då, jag har ju ingen?!) och för det tillfälliga kontantkort som jag inte ville ha.

Nu är alltså mobilen spärrad i ytterligare 24 h. Jag har betalat in ca 2000 kr till 3 som jag inte själv förbrukat/gjort mig förtjänt av och kan även checka av att ha gråtit offentligt på jobbet för att jag inte riktigt pallade fler motgångar.

TACK SOM FAN IDIOT SOM STAL MOBILEN.
TACK SOM FAN 3 FÖR ALLA EXTRAUTGIFTER.

Klagslut.

(Den enda muntra tanke jag naivt försöker tro på, är att personen använde mobilen och utlandssamtalen till att ringa en ensam mor, ett saknande barn eller en kärlek på andra sidan jorden. Då känns det lite bättre. Lite.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar