16 oktober 2012

teeo te-e-e-e-o daylight come and me don't wanna go home

I kalendern stod T E O ! som äntligen kommit upp för en jättelång visit! Lillebror jobbar under Stockholm Open och bor i min lilla etta med mig i över en vecka. Än så länge har vi inte bråkat en enda gång, utan snarare haft alldeles för roligt för att komma ihåg att sova ordentligt.

FRIDAY NIGHT. Som storasyskon får man försöka presentera lite goda ölsorter för de små. Vi gjorde blindtest! Eftersom mitt personliga val alltsom oftast är tjeckisk öl blev det två såna och en "populär-på-krogen-öl". Red Stripes var överlägset sämst. No surprise där, inte. Trots att Urquell och Staropramen var mycket jämna i sin kamp tog Staropramen efter mångt och mycket hem segern.

Såhär vill jag alltid ha det på morgnarna.

Lördag jobbade Teo kvällspass och jag tänkte passa på att stanna hemma och skriva på en skrivuppgift. ICKE! Marcus bjöd med på så himla trevlig Oktoberfest med partytält, girlanger, ljusslingor, projicerad film på husväggarna, discokula och trevligt gäng människor. Vi gjorde en avstickare till Tiki Room för att dricka tropiska drinkar och minnas sommaren innan vi återigen stod på den kyliga utefesten och höll oss varma på lite tuborg. 

Monster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar