12 oktober 2012

when I'm 64

På sista tiden har jag tänkt mycket på hur jag kommer att se ut som tant. Jag vet inte varför, men det har liksom smugit sig på när jag suttit på bussen eller promenerat och gått i dagdrömmandets värld. Tant Sasha. Egentligen blir jag kanske inte så tantig, mer en äldre dam. "Ursäkta, damen." "Kan jag hjälpa damen med kassarna?" Det funkar bättre.

Jag ser mig själv bli en lantlig lady. Att jag går omkring med lätta steg och armarna lite sådär svävande när jag visar runt på min vackra gård. Jag har en gråvit page som vilar mot axlarna och rynkiga, solkyssta kinder efter alla promenader jag tar.

Mest har jag nog funderat över tantmode. Varför det måste vara så tråkigt. Jag tänker gå i sköna byxor med hög midja och löst sittande skjortor i mjuka material. Alltid skjortor. Gärna med upprullade ärmar och söta knappar. Eller kanske min gubbes som jag egentligen inte får låna men som han tycker att jag är så vacker i ändå.

Jag tror det är så himla nyttigt att jag börjat tänka såhär, för jag har tidigare haft en tendens att leva alldeles för mycket i det förflutna. Nu kan jag knappt bärga mig tills jag blir pensionär! En dag kanske jag faktiskt klarar av att leva i NUET. Fast jag älskar faktiskt att vara så gammal som jag är nu. Jag ser bara så otroligt mycket fram emot precis vartenda ålder jag har framför mig.

Dagens tankar till ära klär jag mig som en tant! En Sasha-tant.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar