13 juni 2012

inga stormar än i våra sinnen bo

Min lilla, lilla, lillebror har blivit så in i helsikes stor. Jag kan inte förstå att han nu är lika gammal som jag var när jag stod med den där hatten och grät av lycka i min vitaste klänning. Och oj, vad jag avundas hur mycket du har framför dig, liten min. Och samtidigt inte alls. Så oerhört mycket har hänt sen jag sjöng bort min röst på "fyfan vad jag är bra" och drack champagne så jag fick magont. På de fyra år som gått sen jag tog studenten har livet haft sina allra högsta toppar och allra djupaste mörka dalar. Mest toppar. Tur att du redan nu vet om att jag älskar dig tills döden skiljer oss åt (och mer därtill) och finns för dig igenom allt. Hallå, nu börjar livet - ta det med storm!

English: My little, little brother is all grown up. I can't believe he is already at the same place I was four years ago - graduation! This is where life begins, little bro'. This is the time to fly hiiiigh!! (I'll be here if your wings get tired)

 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar