17 juni 2012

förlust, flädersorbet och sommarfest

För exakt en vecka sedan kom jag hem klockan halv elva på kvällen och trots att jag sovit en hel tågresa var jag totalt. slut. Tänkte att "den här helgens sömnbrist tar jag igen i veckan". Icke!

Måndagen bjöd på fotbollsmatch, och fotboll betyder öl. Ölen var mer än behövlig eftersom matchen slutade för jäkligt och hela gänget i tystnad tog på sig jackorna och smög ut fem minuter innan matchens slut för att slippa prata om eländet. Roligare att förlora i sällskap åtminstone.

Tisdagen plingade mobilen till och Pontus överraskade med att vara i stan (för obestämd framtid)! Han tog med sig två söta flickor och vi lagade mat och spelade sedan trivial pursuit med flädersorbet och ahlgrens bilar som tisdagssnack!

Onsdag fick jag vila. Dvs inhandla bh-ar i rusningstid (tyckte att jag hade stenkoll på packningen från skåne men glömde precis alla av nämnda plagg vilket tyder på motsatsen), packa upp väskorna, diska, städa lägenheten och ta igen de tv-serier jag missat.

På torsdagen blev det mtve's sommarfest på Café Opera, vilket var fruktansvärt trevligt! Knallade dit med världens bästa Anna och bjöds på mat, vin och sommardrinkar, skön RnB och skön stämning. Tack vare ett litet svart kuvert med ett litet svart kort blir det nog här vi hänger en hel del i sommar!


Bild från Anna


 Slut på första delen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar