20 februari 2012

Bye Bye Bermi

Time for goodbyes - worst times. Sista dagen var kommen och jag kan inte fatta att jag har spenderat en hel månad i Bermagui. Vart tog tiden vägen? Ben frågade vad som varit höjdpunkten under mitt småstadsliv och jag kunde inte svara, det fanns ju så mycket att välja på. Jag tänkte lista ett par stycken av dem:
  • Första kvällen. Att träffa hela familjen och välkomnas så varmt.
  • Den magiska aftonen på Rock wall beach.
  • När jag fick stränga om Matildas gitarr (och lyckades!) till en lefty.
  • När vi stod och tittade på månglittret i havet på Daisys fölsemiddag.
  • När jag klarade att springa två varv runt bakgården utan att stanna (!) 
  • När jag promenerade hem på becksvart golfbana med blicken mot en sagolik stjärnhimmel och släppte alla tankar.
  • När jag fiskade räkor!
  • När hela familjen var på en jättelång strandpromenad på Beares Beach.
  • Definitivt den hemliga Rock poolen och sista dagens morgondopp
Tusan, jag kan egentligen bara vidarebefordra till vartenda ett av blogginläggen sen jag kom hit. Tack Bermagui, och min extrafamilj, för ett underbart februari. Bilder på det!

Bakade en traditionellt svensk tårta - med skånska flaggan som motiv.

Morgondopp vid Blue Pool!

Å hopp!


Frulle vid poolen.

Tess & Dexter

Det vackra huset!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar