5 februari 2012

åttabenta krabater

Nog för att jag sett ett par spindlar här i Australien, men så himla farligt har det inte varit. Många av er vet nog om hur galet rädd jag varit för dessa åttabenta (o)vänner (tjejigt, hysteriskt och tårframkallande rädd). Några av er vet att detta av okänd anledning mer eller mindre försvann nån gång i somras. Jag brydde mig helt enkelt inte så mycket om att vara rädd för dem längre. Kanske finns det en förklaring, det har hur som helst varit himla skönt. Häromdagen dök det dock upp en liten påminnelse om den, då en brun, lurvig, stor-som-min-handflata äckelsak satt uppkrupen på högtalaren. Det var den största jäkla spindeln jag nånsin sett. Som en tarantella, säkert! Min reaktion var ett "EWW" och att springa och hämta kameran (trogen bloggare som jag är). Matilda tyckte inte att det var så himla farligt, och jag förklarade att jag "inte egentligen är så rädd, jag menar de fyra spindlarna i badrummet bryr jag mig inte om." då hon svarade "inte? för de i badrummet är ju giftiga!". Howie fick ryka in med dammsugaren och nu är vi fem spindlar färre i hushållet. Med troligen ca 50 kvar, men det man inte vet.........

Nu ser den kanske inte så skräckinjagande ut här, va, men den var enorm!

1 kommentar:

  1. Mitt värsta näradöden-minne väcks till liv!!! Uuhhh.

    SvaraRadera