26 februari 2012

BALI 2.0

För att verkligen vänta ut det sista av den svenska vintern tog jag mitt pick och pack och flög tillbaka till Bali som ett litet stopp på vägen (det är ju inte långt kvar nu, vettni)! Jag hade ett mardrömsscenario på Sydneys flygplats som lyckligtvis löste sig och var bara pyttelite nervös över att denna gången möta Bali på egen hand. Men allt har blivit till det bästa, måste jag säga. Helt över förväntan! Jag har nu varit här i fem dagar, har hittat ett underunderunderbart resesällskap (den historien kommer sen) och väntar in två skånetöser som ansluter på tisdag!

Här är så varmt, så varmt. Fuktigheten i luften gör att det känns som en ständig bastu där någon envisas med att kasta vatten på stenarna stup i kvarten och det bara rinner om oss, med eller utan dopp i havet eller poolen. Vi har gått upp kl 6 på morgnarna för att springa längs stranden, vilket har blivit bästa tiden på dagen. Vi avslutar med ett dopp i det blå, en pratstund i sanden och en banana pancake till frukost. Vi har surfat och det har gått helt galet bra! Förutom mina missöden med att anta för stora vågor och få brädan i bakhuvudet och i magen, men det är bara upp igen som gäller. Vi äter Nasi Goreng Babi en gång om dagen och skrattar ikapp mest hela tiden. Imorgon drar vi till Balangan igen, min favoritstrand, för att få vara lite ifred ett par dar och därför kommer internet, dvs bloggen, återigen vara sisådär prio 23. Så som det ska vara! Livet leker :)

Från flyget såg jag den underbara nedre halvön som är min favoritdel av Bali. Kunde se hela kusten vi promenerade längs reven på, så himla fint.

Proffset!

Mina fina Linn x2!

Vi fick en flörtgubbe skickad till oss på utestället. Som gensvar spexade vi till den med propellerkeps och drink! Kul grej.


Ananas på stranden


Ananas på stranden

2 kommentarer:

  1. Gulle Dej Sasha

    Sa bra att Du slapp regnandet
    i South Wales -Momi har nu en
    laptop i koket och har sokt Dej
    pa Skype hade tur med Pontus
    i gryningen pa El Salvador -han
    skulle ut till havet-what else!
    Pussar -var radd om Dej Momi

    SvaraRadera
  2. I wonder if your Mum can do that to a pineapple? We always remember to cut a pineapple the way she showed us in 2000! Yum.

    SvaraRadera