26 januari 2012

BERMAGUI!

Så kom jag äntligen fram till Bermagui och välkomnades med världens största kramar! Daisy, Howie och Matilda Rose bor i en liten fiskeby, nånstans mellan Melbourne och Sydney, i ett jättefint hus med hunden Tess och katten Dexter. Jag har varit här i fem nätter nu och bara triiiiivs. För första gången på över en månad har jag egen rum och egen säng! Jag kan sprida ut mina grejer (och mig), jag kan äta hälsosam frukost, jag har en morgonrock, jag kan ta långa bad, ta ett dopp i det blå dagligen, får godmorgon och godnatt och ännu fler kramar och och och... ja. Och denna veckan har redan varit fullspäckad med äventyr, så det är på tiden att jag tar tag i bloggandet på riktigt igen annars blir det inlägg på kö, som det har blivit nu. Så ni får ursäkta att det nu kommer ännu ett långt bildspel för att sammanfatta lite fortare, annars hinner jag ju aldrig ikapp i allsin dar.

Bermagui town beach

Inklämda i trucken!

Flickor på stranden en blåsig dag (men heet)

Frukostdags, det bästa lilla dags jag vet (jo, flingorna är där under nånstans)

Kan inte minnas namnet... pikelets? Som minipannkakor iaf, mummah!


Happy toes! Händerna är lika granna. Den rosa färgen luktar jordgubb.

Ginger beer var himla märkligt. Bittersweet fast sötsliskig. Liksom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar