26 november 2011

WHANANAKI

Sista natten spenderade vi på en campingplats i Whananaki. För att riktigt skämma bort oss köpte vi pizza, som den snälla tanten i affären värmde till oss fastän inte serveringen var öppen. Blev lite pay-it-forward-känsla när vi fick en gratis varm paj på köpet, som vi i vår tur gav vidare till ett gammalt par som kom tio minuter efter stängning (fortfarande varm!). Är det inte härligt när världen fungerar?

Denna natt blev dock den första som var lite obehaglig. Jag vaknade mitt i natten av att en person stod ungefär en meter från bilen, vänd mot den, och var inte säker på om jag vaknat av ljudet att han/hon/den/det känt på dörrhandtaget på Hannas sida. NOT FUN. Personen backade dock iväg och försvann sedan, medan jag låg klarvaken en halvtimme och försökte lugna mig med att kika på den makalösa stjärnhimlen utanför. Det var så mycket stjärnor att det blev mjölkigt på himmelen! Stjärnfallet lade jag på att önska att vandraren inte attackerade vår bil med en yxa. Önskan slog in och inget hände, men det var ändå skönt att det var sista natten..

Förutom det hade vi det underbart! Kvällen gick åt till att jogga på stranden, ta ett dopp i det blå och se på solnedgången med chips&vanilla coke. Bästa dagen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar