16 november 2012

sverigemästerskapet i surfing

När man minst anar det slås det en pling på telefonen vid midnatt en lördag som säger "Syster! Jag är i Stockholm. Imorgon surfar jag i SM. Du kommer väl?" Och man svarar "Självfallet." och ställer klockan på 8 en söndag (försover sig visserligen), klär på sig allt vad man hittar och åker med bil till ett iskallt Torö för att heja.

Ser det inte inbjudande ut? Brr.

Pojkarna hade burit ner en soffa kvällen innan där vi glatt slog oss ner med filtar och presenning och kisade i regnet och smuttade på te med mojitosmak!

Vi trivdes ypperligt.
Efter många, långa timmar i vattnet lyftes Freddie Meadows som segrare! Surfingen, åtminstone i Sverige, är så härlig, för alla är vänner med varandra och blir kanonglada vem som än vinner. Här går rivalerna/blåbärspojkarna/bästavännerna och bara unnar.

Dea hade ordnat korvstation åt alla hungriga!

Lite kallt var det allt, och efter en underbart härlig dag mitt i skogen, precis vid kusten hade skorna blivit leriga, kinderna stela av konstanta leenden och Mirjas fingrar lite förfrusna. Jag somnade redan i bilen hem.

"BÄSTA DAGEN I MITT LIV"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar