5 oktober 2013

Och jag tror, när vi går genom tiden, att allt det bästa inte hänt än


I augusti var jag helt uppsagd från mitt jobb som webb/produktionsansvarig och lämnade modebranschen bakom mig. Jag var nu "in-between-occupations", som det så fint heter. Mobilens tveksamt pålitliga väderapp visade ovanstående bild och jag tog mig snabbast möjligt tillbaka till Skåne.


På nya uteplatsen bjöds det på kronärtskocka och sen bar det av på årets första Håkankonsert (men mitt livs 10e - jubileum!). Troligen bästa spelningen NÅGONSIN och jag varken fällde en tår eller sentimental-smsade så jag är sjukt nöjd. Istället tokdansade jag så att svetten rann, log tills kinderna värkte och skreksjöng så att Pontus påstod sig höra mig från parkeringen. Tack än en gång, Håkan.



Fast inte hade Håkan tackat för sig, inte. Way Out West och göteborgsgrabbar var ett måste och med partybussen no1 tog vi oss till Göteborg på inte mindre än 5 timmar. Hur det gick till kunde ingen av oss svara på. 


Kan ha varit att aktiviteter som dessa förekom.



ÅRETS TOPP: Håkan. Hellström. Trots att jag såg honom bara en vecka tidigare är det återigen det bästa, bästa när du kan vartenda ord. Eller Alicia Keys. Artist i världsklass, helt klart.




ÅRETS FLOPP: Att jag inte såg fler band! Det blev alldeles för mysigt hos grabbarna gee och regnet bidrog inte riktigt till att ta det där steget ut från huset mer än i allra nödvändigaste fall. Titta bara vad fint.


ÅRETS INTRODUKTION: Rodriguez. Visste dock inte under festivalen vem han var eller att han spelade. Såg filmen Sugarman när jag kommit hem, föll för musiken och insåg i efterhand att han faktiskt var och spelade på samma festival jag besökt. Lite flopp från min sida återigen.

ÅRETS SURPRISE: Grimes! Av en ren slump hamnade jag på denna spelning och tyckte tjejen på scen var den coolaste någonsin. De blonda, polska 90-talstvillingarna i limegrönt som dansade på varsin sida scenen hade jag dock svårare att förstå...

ÅRETS MINNE: När första bartendern i Göteborg hette Pelle (tro pelle, det!) och jag fick gå in och titta på alla goda ölsorter hos Ölrepubliken. Som ett barn i godisfabrik.








Ljug för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar