20 oktober 2013

NYSTART!

SÅ.

Damer och herrar. Sommaren är avklarad, Stockholm är lämnat och vi är framme vid mitt senaste påhitt. VÄXJÖ. Men vänta nu, tänker kanske många av er, det här känns bekant? Ja, det gör det! Jag har ju pluggat i Växjö tidigare och tog 2011 examen från Programmet för Inrednings- och butikskommunikation. Istället för att starta ett tredje år som utbytesstudent på Irland på en gång hände livet och ett brustet hjärta fick mig att göra helomvändning och fly mina problem på andra sidan jorden istället (se hela grunden till den här bloggen). Resten är historia.

Under de senaste åren har jag utvecklat någon slags rastlöshet som gör att en lite för bekväm tillvaro gör mig oerhört obekväm. Jag vill ändra, förändra, veta mer, lära, utmana, utforska osv osv i princip hela tiden och har väldigt svårt för att stanna på ett ställe eller göra en sak lite för länge. Typiskt beteende för en twenty-something med andra ord.

I år var det alltså dags att återigen röra om i grytan, vilket ledde till att jag nu påbörjat mitt tredje år Marknadsföring. I Växjö. Efter TVÅ ÅR uppehåll i studier. Som visade sig vara helt på engelska. Känslor kring detta? Ångestladdad, bestört, gråtfärdig, nostalgisk, nyfiken, exalterad, accepterande, glad, frusterad, kaxig, klok, gammal, ny, för jävla bra. I den ordningen.


Det som kommer bära mig hela detta året är att jag äntligen är nära två av mina bästa vänner igen, Hanna och Vera. Hanna stod på tröskeln redan en timme efter att jag kommit upp och hade med sig världens finaste inflyttningspaket. Innan ens första kartongen öppnades hade vi korkat upp en champagne och poppat popcorn. Sen vart vi igång.



Eftersom jag för första gången på flera år hade ett helt och eget hem passade jag på att plocka hit allt jag äger och har. Kartonger samlades från mammas vind, pappas förråd, farfars vind och adderades med alla grejer jag haft i Stockholm och i skrymslen och vrår i mina gamla rum. 6 veckor senare har jag fortfarande inte hunnit gå igenom allt. Bilden nedan fick på instagram symbolisera när jag hittade en hel kartong fylld med endast utrivna tidningsbilder och bokstäver som jag tyckt varit "vackra". Jag kunde givetvis inte slänga nånting. Det är kanske inte så märkligt att utrensningen tar tid...


JAG HAR BÖRJAT SPELA TENNIS IGEN. Måndagar har blivit min absoluta favoritdag i veckan tack vare detta och aldrig har jag spelat så bra. YES.


Och tillsammans med Växjö kommer det hederliga studentlivet med dess traditioner. White night för tredje gången gillt blev tennisinspirerat!




Vera trodde mig inte när jag erkände att jag inte en enda gång under mina två år här hade promenerat runt Trummensjön, den absolut vanligaste aktiviteten/första daten/motionsrundan för studenter här på campus. En kväll tog vi tag i saken och jag förstod vad jag gått miste om. Man kan säga mycket om Växjö, men att här är oerhört vackert går inte att förneka.


Om vi har riktig tur nu (!) kommer jag hädanefter kunna/hinna/orka/komma ihåga att fortsätta skriva lite mer spontant och om mera smått blandat med allt stort = oftare! Stay tuned.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar