30 september 2013

it should be winter now, but my mind's still June

Nu när det inte längre går att förneka att hösten är här tänkte jag att det var passande att (redan) sukta tillbaka till den ljuva sommaren. (Det, och att jag ligger efter nått för jävligt i mitt bloggande och fortfarande är fast i juni.) Let's go! Först ut blir just juni. Jag gillar ju ordning och reda och sånt där.

Oskar hade mustaschfest, vilket vi tyckte var ett ytterst orättvist tema eftersom den manliga halvan av gästerna inte egentligen behövde göra ett smack. En annan fick vara något mer kreativ.



På den här balkongen har jag troligen spenderat 80% av min fritid sen Oskar satte sin fot i Stockholm. Inte visste jag att jag ens behövde ett andra hem, men se det fick jag. Här har det skrålats, skålats och sovits huller om buller i bäddsoffan. Faktiskt även på balkongen. Gissar att det beteendet sitter i från när Hanna och jag skulle erövra varenda skrymsle och vrå i hennes hus med våra madrasser. Varför är det så spännande att sova på konstiga platser?


När mustascherna trillat av blev det strawberry daquiri på debaser. Köp aldrig den. Den tog aldrig slut och vi hade brain freeze resten av kvällen.


Med den här tösen spenderade jag många dagar...


... och nätter.


Och de andra dagarna spenderades mest såhär. I sällskap med bästa vänner, gärna grill, skön musik och ostbrickor. Förutom mån-fre då jag fortfarande jobbade som en idiot mellan 9-5.




Och så var det midsommar! Vi gjorde som alla andra stockholmare och begav oss ut i skärgården till en röd liten stuga vid vattnet. Såklart. Det blev stämsång och skymning och jag blev charmad av en fransos. Såklart...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar