25 mars 2013

mia min mia och palmsöndagen

Nu, hörreni, nu händer det roligheter!

Denna måndagen har varit den bästa måndagen på länge. Troligen för att jag redan nu vet att denna vecka kommer att vara tok-kort tack vare påskledighet och att jag på fReDaG kOmMeR HeEeEeEeeeM! Har ju inte varit nere i mitt vackra Skåne sen januari och tycker att det har dröjt alltför länge. Det kommer vara ett absolut nöje att gå upp 05.30 på fredag för att hinna med flyget.

Inte nog med detta. Igår kom min älskade vän Mia för att vara min roomie ett tag under våren då hon har praktik här i Stockholm. HURRAAAAAAAAAA! Hon har inte ens varit min inneboende i 24 timmar, men jag är redan alldeles upplyft och fylld med ny energi (kan ha byggts på av allt socker vi fick i oss i form av påskmust och godis...).

Under bara våra första timmar av filosoferande tillsammans hann jag och Mia komma på tusen geniala idéer och etthundra frågor vi ville ha svar på. Jag var snabb med att tänka att "det här blir bloggens nya kickstartsämne"! Frågorna alltså, våra geniala idéer tänker vi sitta inne med och bli rika på.

SÅ! Första frågan ut var faktiskt ett svar som Mia redan besatt och som var så intressant att frågan var tvungen att formuleras. Varför har vi påskris?



JO.

Igår var ju (för det här har väl varenda kotte koll på?) palmsöndagen. Palmsöndagen firar vi till minne av att herr Jesus tågade in i Jerusalem och att folket stod och viftade med palmblad i händerna. Vårt påskris i form av taniga pinnar och färgglada fjädrar är symboler för dessa palmblad.

En svensk palm alltså. Se på fan.


Mia och jag dricker drinkar under palmen

1 kommentar:

  1. Så himla härligt att bo med dig Sasha!! Du är underbar <3 Tråkigt bara att det finns så många frågor att ställa och så lite tid!

    SvaraRadera